نادیده‌های لوسین فروید

3

نمایشگاه نادیده‌های لوسین فروید به نمایش درآمده در گالری ملی پرتره لندن(اتاق شماره ۴۰) شامل مجموعه عظیمی از نقاشی‌ها و طراحی‌های دوران کودکی هنرمند است که اطلاعات مهمی از مطالعات استدیوی وی را در سنین بزرگسالی در اختیار بیننده قرار می‌دهد. این مجموعه عظیم شامل ۴۷ دفترچه و بیش از ۸۰۰ طراحی است که ۱۶۲ عدد آن‌ها مربوط به قبل از فرار خانواده از آلمان نازی است که در سال ۱۹۳۳ کشیده شده است. دلیل عمده حفظ و نگهداری این نقاشی‌ها مربوط به مادر هنرمند است که آن‌ها را در پاکت‌نامه نگه می‌داشت. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از علاقه او برای بازنمایی بدن انسان و پرتره‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

علاقه و اشتیاق وی به طراحی از درخت و پرنده به عنوان مضامین تکراری در آثار وی شناخته شده است. در عین حال اطلاعاتی همچون یادداشت‌های تصادفی، نکات شرط‌بندی و یا شماره تلفن در تصاویر، همچون دفترچه خاطرات، به صورت بصری ثبت شده است. با گذر زمان علاقه وی از نقاشی انتزاعی، استفاده از خطوط محیطی و رنگ‌های خالص به سمت روش کنشی و تکیه بر اثرات قلمو بر رنگ پیش رفت. وی در طول عمر خود تعداد زیادی سلف پرتره را به جای گذاشت که در این نمایشگاه یک اثر از این دست موجود است. 
بازی با حروف ترسیم شده و خطوط عمدتا متقاطع در کنار عناصری از طبیعت، هم‌راستا و همگون با رنگ‌هایی است که گاهی خارج از عرف موجود به شیوه فوویستی ترسیم شده‌اند. استفاده از اشکال ساده هندسی در کنار سطوحی پر جزئیات به صورت مضامینی پرتکرار در این مجموعه هویدا است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.