«دو پادشاه، یک سرزمین، چه کسی تاج و تخت را تصاحب میکند؟»
برگر کینگ یک رستوران زنجیرهای آمریکایی همانند مک دونالدز است که در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد. اولین شعبه در میامی فلوریدا افتتاح شد.
این مجموعه برای افتتاح اولین مرکز فروش محصولات خود در بلژیک دست به تبلیغ عجیبی زد؛ به این ترتیب که در آگهی تبلیغاتی خود در وبسایت (whoistheking.be) لوگوی خود را در کنار تصویری کارتونی از پادشاه بلژیک قرار داد و از کاربران خواست بین این دو “شاه” یکی را انتخاب کنند.
در این نظرسنجی چنانچه کاربر ” برگر کینگ ” را به عنوان پادشاه انتخاب کند هیچ پیام دیگری نشان داده نخواهد شد اما پس از انتخاب پادشاه بلژیک “پرنس فیلیپ” با پیامی با این محتوا مواجه خواهند شد: “آیا مطمئنی؟ او کسی نیست که سیبزمینی برایتان سرخ کند!”
هشتگ این کمپین تبلیغاتی طی سه ساعت جزو سه ترند برتر شد.
خانوادهی سلطنتی بلژیک طی بیانهای غیررسمی از این نگاه تجاری نسبت به مقام “شاه” ابراز نارضایتی کردند.
برگرکینگ که جو پیش آمده را خلاف هدف کمپین خود میپنداشت در ابتکاری دیگر اعلام کرد: “بلژیک سرزمین دو پادشاه نیست. ما کنارهگیری میکنیم.” و به این ترتیب “کینگ” را از لوگوی خود حذف کرد.
این تبلیغ عجیب باعث شد در روز افتتاحیهی “برگر کینگ” در بلژیک تمام محصولات تا ساعت هشت شب به فروش برسد و رکورد بهترین روز افتتاحیه را در بلژیک بشکند.
پس از این اتفاق “کینگ” به لوگوی برگر کینگ بلژیک برگشت و پادشاه بیرقیب این کشور مشخص شد!
.
بام گرافیک
دبیر: امیرحسین نباتی
خرید مجله پشت بام با ارسال رایگان: