بازی سه بعدی Second Life، از اولین محیطهای متاورسی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی برای پلتفرمهای Windows، macOS و Linux منتشر شد. این بازی در حقیقت یک پلتفرم چندرسانهای آنلاین است که بازیکنان میتوانند به صورت آواتار در آن حضور یابند و با محیط، اجسام و دیگر آواتارها ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب نوعی زندگی ثانویه در این جهان مجازی ممکن میشود که با تعاریف امروزی متاورس مطابقت دارد.
.
نویسنده این سطور در پاییز سال ۱۳۸۴ خورشیدی، برای اولین بار با این بازی روبهرو شد. ساختار جهانباز و تواناییهای اجرایی آواتارها چنان هیجانانگیز بود که بخش مهمی از زمان استراحت بنده در ترم سوم دوره کارشناسی را معطوف به سایت دانشکده و این بازی عجیب و جذاب میکرد. حالا و با گذشت چندین سال متوجه میشوم که این جذابیتها مسبب همان انقلابی هست که در حال رخ دادن است؛ انقلاب متاورسی!
بام بازی
دبیر: گروه VGC
نویسنده: فرهنگ پارسیکیا
.