بینایی در آثار جولیا فولرتون باتن

55
عکس-عکاسی

عکس


عکس-پشت بام-صمدقربانزاده-ایران
عکاسی

بینایی نعمتی بسیار ارزشمندی است

که در همه مراحل زندگی وجودش بسیار مهم و حیاتی است .در سال ٢٠١٣ “جولیا فولرتون باتن”مجموعه ای بنام “نابینایان لندن” شروع می کند که در آن به افرادی که از لحاظ بینایی مشکل دارند و نمی توانند همانند مردم عادی دنیای اطرافشان را مشاهده کنند می پردازد.

او با قرار دادن آنها در مکان هایی که از لحاظ عاطفی ارتباط بسیار نزدیکی با آنها دارند تصاویر سینمایی زیبایی را خلق میکند.

این مکان ها که اغلبشان فضاهایی هستند که “جولیا” با پرس و جو و مکالمه با کاراکترهایش آنها را انتخاب کرده است .مکان هایی که یا به نوعی ارتباط با دوران کودکی و خاطرات افراد دارند و یا مکان های اند که این کاراکترها در زندگی روزمره شان با آنها درگیر هستند.
این افراد که اغلب آنها یا بصورت مادرزادی نابینا به دنیا آمده اند و یا در طول مراحل زندگی به این عارضه دچار شده اند از طریق عکس های “جولیا” تبدیل به انسان های بسیار قابل احترام می گردند.”جولیا” در این تصاویر با استفاده از نورهای بسیار ملایم دنیای پر از امیدی از آنها را به ما نشان می دهد.

دنیایی که در آن هر کدامشان همچون فرشتگان بی گناهی می مانند که در سکوتی ابدی گرفتار آمده اند. “جولیا فولرتون باتن” این مجموعه را بعد از آنکه پدرش قدرت بینایی خودش را از دست داد شروع کرد.

بعد از این اتفاق که برای “جولیا” همانند شوک بزرگی می مانست او را به اندیشیدن در مورد دنیای این افراد مجبور کرد .طوریکه “جولیا” وادار شد برای درک بهتر دنیای این افراد به سراغ آنها برود تا از این طریق بتواند جواب سئوالات خود را در یابد.

عکاسی
.
#بام_عکاسی
نویسنده: صمد قربان‌زاده

پشت بام را از لینک زیر خریداری کنید

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.