بیشتر از یکسال است که کشور ما نیز مانند دیگر کشورهای جهان با مشکلات همهگیری کووید ۱۹ مبارزه میکند. یکی از پیامدهای این همه گیری رکود تولید و فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که نتیجه آن کاهش تعداد سفارشهای طراحی برای اکثر طراحان گرافیک شده است؛ البته خوشبختانه سفارشات طراحی برای فضای مجازی، گرافیک پویا (موشنگرافیکس) و طراحی رابط کاربری UI بیشتر شده است که با توجه به این موضوع موارد مرتبط با آن در تعرفه گسترده تر شده است. تنظیم تعرفه ۱۴۰۰ با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات سفارشدهندگان از یک سو و تورم سالانه و رشد هزینههای طراحان از سویی دیگر با دشواری و پیچیدگی روبرو بود اما سعی شد که در تغییرات قیمت تمامی این جوانب در نظر گرفته شود و تا همکاران محترم بتوانند مانند گذشته از این پیشه، زندگیای متناسب با تواناییهای حرفهای خود فراهم کنند.
افزایش قیمتهای تعرفه امسال پس از استعلام نرخ تورم از بانک مرکزی بر مبنای تورم جاری صورت گرفته است. البته در مورد طراحی اقلام فرهنگی مانند جلد کتاب و مجلات با لحاظ کردن نظر فعالین این حوزه و کمک به گسترش امور فرهنگی در کشور، افزایش کمتری محاسبه گردید. چنانچه پیش از این هم بیان شده است آنچه در تعرفه ۱۴۰۰ آمده قیمتهای پایهی طراحی است و طراحان به تناسب سابقهی حرفهای، نوع سفارش و تعدد مخاطب میتوانند قیمتهایی افزون بر تعرفهی پایه در نظر گیرند. امید است همکاران عزیز بدانند که با در نظر گرفتن تعرفه و تعهد به منشور حرفهای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، بانی رشد و شناخت هرچه بیشتر حرفه طراحی گرافیک و در نهایت رونق اقتصادی در کسب و کار خود و جامعه خواهند شد.
منبع خبر: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
برای دانلود فایل تعرفه قیمت اینجا کلیک کنید.