نمایشی تحسین‌برانگیز از نقاشی‌های دیواری

72
نقاشی‌های دیواری

نقاشی‌های دیواری هنرمندان مکزیکی و هنر مدرن آمریکا

موزه ویتنی، نمایشی تحسین‌برانگیز از نقاشی‌های دیواری را در شرایطی که موزه‌ها برای بازدید عموم بسته شده اند، به نمایش گذاشته است، و نشان می‌دهد چگونه نقاشی‌های دیواری هنرمندان مکزیکی به هنر مدرن آمریکا شکل دادند. نقاشان برجسته مکزیکی، خوزه کلمنته اوروزکو، دیگو ریورا و دیوید آلفارو سیکیروس، مدت زمان طولانی را در ایالات متحده به اجرای نقاشی‌های دیواری، و همینطور نقاشی و چاپ گذراندند.

به تصویر کشیدن آشفتگی اجتماعی در قرن ۲۰

این آثار رنگارنگ و چشم‌نواز، هنرمندان آمریکایی را ترغیب به ساخت نسخه‌های خاص خود می‌کند، که آشفتگی اجتماعی و اقتصادی در قرن ۲۰ را به تصویر می‌کشند. با مشارکت هنرمندانی مانند فیلیپ گوستون و جکسون پولاک، این نمایش نشان می‌دهد که این سبک تا چه اندازه محبوب و مهم بوده و تاثیر ماندگاری بر عملکرد هنرمندانی مانند جیکوب لارنس داشته است.

تصاویر:

José Clemente Orozco, Barricade (Barricada), (1931). © 2019 Artists Rights Society (ARS), New York / SOMAAP, Mexico City. Image © The Museum of Modern Art / Licensed by SCALA / Art Resource, NY.
Alfredo Ramos Martinez, La Malinche (Young Girl of Yalala, Oaxaca) (c. 1940). Collection of Phoenix Art Museum.
Rufino Tamayo, Man and Woman (1926). Philadelphia Museum of Art. © 2020 Tamayo Heirs / Mexico / Artists Rights Society (ARS), New York.

Diego Rivera, Flower Festival: Feast of Santa Anita, (1931). © 2020 Banco de México Diego Rivera Frida Kahlo Museums Trust, Mexico, D.F. / Artists Rights Society (ARS), New York. Image © The Museum of Modern Art/Licensed by SCALA / Art Resource, New York.
David Alfaro Siqueiros, Echo of a Scream (1937). Courtesy of MoMA.
Alfredo Ramos Martínez, Calla Lily Vendor (Vendedora de Alcatraces) (1929). © The Alfredo Ramos Martínez Research Project, reproduced by permission.
José Clemente Orozco, Pancho Villa, (1931). Museo de Arte Carrillo Gil, INBAL, Mexico City.

Harold Lehman, The Driller (mural, Rikers Island, New York) (1937). © Estate of Harold Lehman. Image: Smithsonian American Art Museum, Washington, DC / Art Resource, NY.
Philip Evergood, American Tragedy (1937). Courtesy of Harvey and Harvey-Ann Ross.
Jacob Lawrence, Panel 3 from The Migration Series, From every Southern town migrants left by the hundreds to travel north. (1940–41). The Phillips Collection, Washington, DC. © 2019 The Jacob and Gwendolyn Knight Lawrence Foundation, Seattle / Artists Rights Society (ARS), New York.

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت بام

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام
اخبار هنر‌های تجسمی را در پشت‌بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت‌بام به این لینک مراجعه کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.