تئوری جدید باستان شناسان در مورد نحوه اجرای نقاشیهای مینیاتور در غارهای استرالیا
باستانشناسان تئوری جدیدی درباره اینکه چگونه نقاشان
آثار مینیاتور استنسیلشده را روی سنگ حکاکی میکردند،
ارائه نمودند.
باستانشناسان در استرالیا، بر این باورند که نقاشان دیرینه
از تکنیک ثبت نشده استنسیل کردن با موم زنبور عسل در
نقاشی غارها استفاده میکردند. اکثر استنسیلهای سنگی
مقیاس بزرگی دارند. هنرمندان اکثراً دستشان یا اجسام دیگر
را روی سنگ گذاشته و با پاشیدن یا اسپری کردن رنگ،
تصویری منفی به جا میگذاشتند. اما آثار واقع در شمال
استرالیا بسیار کوچکتر هستند. هفده استنسیل بسیار
کوچک از فیگورهای انسانی و حیوانات (مثل کانگورو و
لاکپشت) و تعدادی شکل هندسی و بومرنگ دیده میشوند.
تیمی از دانشگاه فلیندر استرالیا مسئول تحقیق روی نقاشیهای
۵۰۰ ساله این غار شده است. اعضای تیم تئوری جدیدی ارائه
دادهاند که اندازه و شکل فیگورها را توجیه میکند.
تیم تحقیقاتی موفق شدند تا با مدلهای کوچک موم زنبور عسل
مینیاتورهای مرموز را بازسازی کند و اولین یافتههایشان را ماه
قبل در ژورنال antiquity منتشر کردند.
استنسیلهای کوچک مشابهی، در دو نقاشی دیگر استرالیایی
دیده شده است. محققان معتقدند که اثر یبیلینجی (yibilinji)
احتمالا در مراسمهای مذهبی کاربرد داشته و همچنین ممکن
است که توسط کودکان ساخته شده باشد، چرا که نزدیک به
زمین نقاشی شده است.
در نهایت، مقاله اشاره میکند:«طبیعت و تعداد منحصربفرد
استنسیلهای مینیاتوری یبیلینجی به طور واضح بُعد جدیدی
به مستندات ثبت شده، درباره دیوارنگارهها در غارهای استرالیا
و حتی جهان اضافه میکند.»
اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.