گالری گردی 15 تیر

17
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image.png است
گالری گردی (15 تا 21 تیر 1403) با خرپشته

پیشنهاد خرید اثر هنری


گالری گردی در این هفته

گالری گردی در تهران

نمایشگاه پژوهشی_آرشیوی، گردآورند‌گان: شیما طاهری پارسا و محمد مخبری، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی علیرضا آمدی، 15 تا 27 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تیر تا 2 مرداد 1403

نمایشگاه انفرادی محمدابراهیم عماد، 15 تا 23 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مریم مولایی، 15 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی علی رسام، 15 تا 26 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی نرگس فراهانی 15 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 24 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی محمدحسن نیکبخت، 15 تیر تا 16 مرداد 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی نارنج کاظمی، 15 تیر تا 2 مرداد 1403

نمایشگاه انفرادی طناز عدلی، 15 تا 24 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی نبراس هویزاوی، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مسعود زمانی، 15 تا 21 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 25 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 21 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی حمید ترکاشوند، 15 تا 26 تیر 1403

گالری گردی در بندر انزلی

نمایشگاه گروهی، 15 تیر تا 5 مرداد 1403

گالری گردی در شیراز

نمایشگاه گروهی، 15 تا 22 تیر 1403

گالری گردی در کرج

گفت‌وگو با محمد حسن حامدی، 13 تیر 1403

گالری گردی در اصفهان

نمایشگاه انفرادی علی بهارلو، 15 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی لیلا مختاری، 15 تا 28 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی گیزلا وارگا سینایی، 15 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 15 تا 20 تیر 1403

گالری گردی در آمل

نمایشگاه گروهی، 15 تا 20 تیر 1403

گالری گردی در کرمان

نمایشگاه انفرادی سعیده سالاری، 16 تا 18 تیر 1403

نوشت آرت

عنوان: خطوط را دنبال کن
هنرمند: بردیا مرادی

زمان: ۱۸ خرداد تا ۱ تیر
محل نمایش: گالری یافته

در تازه ترین نمایش از گالری یافته، بردیا مرادی، تجربه‌ای عمیق و فلسفی از زندگی و هنر خود را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه که مجموعه‌ای از نقاشی‌های اوست، با استفاده از تکنیکی که همواره وجود داشته اما او به شیوه خود به ‌آن پرداخته‌است، تا به دنیایی از خطوط و شکل‌ها بپردازد. در این تکنیک، هنرمند ابتدا خطوطی را با چشمان بسته بر روی بوم می‌گذارد و سپس با باز کردن چشمانش، تصاویری را در دل این خطوط کشف می‌کند و می‌بیند و به آنها جان می‌بخشد. همچنین از نظر هنرمند این خطوط نمایانگر مسیری است که در زندگی طی می‌کنیم.
مجموعه‌ی دیگری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، “سایه و روشن” نام دارد که از همان ایده‌ و تجربیات زندگی هنرمند نشأت گرفته است. بردیا مرادی با استفاده از رنگ‌های اکریلیک، رنگ روغن، پاستل و اسپری، تصاویری را خلق کرده که از ترکیب خطوط و لکه‌های گاه بی‌معنی و در هم آمیختگی رنگ‌ها، بهره می‌برد. این آثار نتیجه بازی و کنجکاوی با ابزارهای مختلف و تجربیات شخصی هنرمند در زندگی و هنر او هستند.
بردیا مرادی با تکیه بر ناخودآگاه خود، لحظات جاودانه‌ای را در نقاشی‌هایش به تصویر کشیده است. هرچه این تجربه‌ها اصیل‌تر باشند، احساسات عمیق‌تری در مخاطب برمی‌انگیزند و فصلی مشترک از عواطف و احساسات انسانی را به نمایش می‌گذارند.
نمایشگاه “خطوط را دنبال کن” دعوتی است به تماشای تجربه‌ای عمیق و فلسفی از زندگی، که از طریق آثار بردیا مرادی در گالری یافته به ارمغان آمده است.

هنرمند: @barddddddddd
گالری: @yaftehgallery
نویسنده: @golazinfiroozi
ویدئو: @ftmpic

شعر هفته

از سرم گذشته خاک و خاکستر
کوکای سفید، غزل می شود
از پستان گاوهای مشرف به مرگ.

پاکسازی خونبار اشیا
تن می شوید میان گفتمان آدم های غمگین.

دریچه محبوس در تزویر پرده ها
عرق ریزان رجز می خواند.
هنوز اما
دیوار، دیوار است
و آنسو،
شب
غوطه ور بر باد.

خیال می کنی هنوز
آب تا زانوست؟!
متاسفم رفیق
شکن شکن موج
هر تکانش، گور

ماهی ها اما
در رگ های من غرق نخواهند شد.
____________________________
مگر به وعده ی چشمان تو
فرو مانم بر جای
مگر فرصت نجوا
دیرماندگی دست های بسته را
به فوتی بگشاید
به نیل سپردمت
تا انتظار این گام های فرومانده را
به آب بشوید
سودای رهیدگان را
بازنهادم
به بازنگریستن در نفس های تباه سفری پرتردید
خردک چیزی به من ببخش
چندان خوف انگیز
که از آذرخش زخم زننده اش
باز به زایش دردناک شعر پناه ببرم
خردک وعده ای
به چشمانت
اندک فرصتی
به نجوا

دو شعر از نسترن اسماعیل‌نیا

به پیشنهاد فرزین پارسی‌کیا

اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ‌هاي دوﻟﺘﯽ         ﺷﻴﺸﻪ‌ﯼ ﺑﺎﻧﮏ‌ها
ﭘﻴﺸﺎنی ﭘﺎﺳﺒﺎن‌ها        ﻗﻨﺪاق ﺗﻔﻨﮓ‌ها             
ﭘﻞ‌هاﯼ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ
و
دل‌هاﯼ ﻋﺰﻳﺰان‌ﻣﺎن را ﺷﮑﺴﺘﻪ‌اﻳﻢ
ﺗﺎ
ﺑﻪ اﻳﻦ‌ﺟﺎ رﺳﻴﺪﻩ‌اﻳﻢ
از ﻣﺴﻴﺮ ﺁزادﯼ     ﻣﻴﺪان ﻋﺪاﻟﺖﺑﻮد      ﻗﺮار ﻣﺎ        
در اﻳﺴﺘﮕﺎﻩ ﻏﻨﺎﻳﻢ ﭘﻴﺎدﻩ ﺷﺪﻳﺪ      ﺷﻤﺎ    
ﻣﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻋﺸﻖ ﻋﻤﻮﻣﯽﻣﺸﮑﻮﮐﻢ
ﻟﻄﻔﺎ
ﭘﺮﭼﻤﯽ را ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ دادم        ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﮔﺮداﻧﻴﺪ 

___________________

اندوهت اگر آبستن اندیشه نباشد سترونی
نترس
بگو
: ماه مکعب
: آفتاب مستطیل
: درخت معلق
این شورش اصلن بی دلیل نیست
ولی این توصیه طعم تحکم دارد
چه کنم؟
من هم مردی از این قبیله ‏ام.
 

علیشاه مولوی

به پیشنهاد آناهیتا رضایی

کتاب هفته

پیشنهاد کتاب
آونگ فوکو
نویسنده امبرتو اکو
مترجم رضا علیزاده
نشر روزنه

درباره‌ی کتاب : آونگ فوکو دومین کتاب از امبرتو اکوست که درسال ۱۹۸۸ به چاپ رسید. آونگ فوکو ماجراهای سه ویراستار است که زمان زیادی را با هم صرف بازبینی و ویرایش کتاب‌های یک مؤسسه انتشاراتی می‌کنند. این کتاب‌ها کار نویسندگان متفننی است که خودشان هزینه چاپ کتاب‌شان را می‌دهند. ویراستاران تصمیم می‌گیرند برای رفع کسالت کمی هم تفریح کنند و در این کار از حکایت خارق‌العاده‌ای که سال‌ها پیش از یک کلنل خوش سر و وضع ومشکوک شنیده‌اند الهام می‌گیرند؛ کلنل ادعا می‌کرده کتابی نوشته که در آن راز نیروی اسرارآمیزی را که عظیم‌تر از هر نیروی طبیعی دیگر است، برملا کرده. سه قهرمان کتاب به شوخی پاره‌هایی از آن دانش سری را که در کتاب‌های علوم خفیه یافت می‌شود، به صورت تصادفی وارد کامپیوتری استثنایی می‌کنند، کامپیوتری به نام «ابوالعفیه» که قادر است ارتباط میان همه داده‌ها ایجاد کند. سرانجام چیزی که این سه دوست را آن را نوعی بازی طولانی برای رفع کسالت می‌پنداشتند کم‌کم جدی می‌شود.

درباره نویسنده : اومبرتو اکو بیشتر به رمان‌نویسی معروف است ولی در وهلهٔ اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها هفت رمان نوشته‌است. وی یکی از مهم‌ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم و از مهم‌ترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگرا بود. اکو از طرفداران گفتگوی میان شرق و غرب و از هواداران افزایش ارتباطات و فهم متقابل در محیط بین‌المللی بود و علاقهٔ زیادی به زبان بین‌المللی اسپرانتو داشت.

به پیشنهاد ارنواز صفری

پیشنهاد فیلم خرپشته

داستان هفته

گابریل خانر مانیلا نویسنده متولد مایرکاست. وی رمان​ها و داستان​های متعددی برای کودکان و نوجوانان در قالب روایت و نمایش دارد. او در سالهای 1998 و 1994 موفق به دریافت جایزه ملی ادبیات گردید، همچنین بسیاری از آثارش به زبانهای مختلف ترجمه شده است. او استاد دانشگاه Las Islas Baleares می​باشد. داستانی که در زیر می​خوانید از کتاب “داستان​ها برای کسانی که با چشم باز میخوابند” است.(1990)

شمع

شعبده بازی بود…

با کارت​هایی که در دست داشت وارد صحنه می​شد، به ناگهان کارت​ها با قدرت جادوی او به دستمالی گلدار تبدیل می​شدند، دستمالی که از آن یک دسته گل بیرون می آمد، از گلها یک کلاه و از آن کلاه یک پرنسس شرقی…، جادوی او تا جایی ادامه داشت که پرنسس در میان آتش و دود ناپدید می​شد.

شعبده باز همیشه کتی پولکی، شلواری مشکی، پیراهن سفید و پاپیونی رنگی می​پوشید.

از حاضران یک داوطلب را بر روی صحنه می​خواند، او را با طناب و زنجیر می​بست و زیر پارچه ای پنهان می​کرد، سپس کتش را از تنش درمی​ آورد.

شعبده باز گاهی کلیدها را خم می کرد، کیف پولها و ساعتها را می​قاپید.

او می​توانست جادوی خیال را در قلب مردم، درمیخانه​ها، در سالن​های تئاتر و در تفرجگاه​های محلی روشن کند. شعبده باز فکر می کرد “مردم باید دردها و رنجهایشان را فراموش کنند و شادی​ای را که در درونشان می​جوشد را حس کنند و تا حد امکان آن را ایجاد کنند…”.

با این وجود گاهی متوجه می شد، مردم بسیار غمگین هستند. آنها توان شگفت زده شدن را از دست داده اند و بی تفاوت شده​اند،  وحتی هیچکس توان روشن کردن جرقه ای امید بخش از شادی را ندارد.

شعبده باز پیوسته از تماشاچیان می​پرسید: چه چیزی از شعبده چند لحظه پیش در دستان من باقی مانده است؟ و پیوسته تاکید می​کرد: آنچه مشاهده کردید نتیجه صرف تاثیر جادوست و می​پرسید: در پس این جادو چه چیزی نهفته است؟

 پاسخ آن روشن بود.

  • همه آن چه که دیدید جز وهم نبود.

بیشتر اوقات حضار، هنگامی ​که دستمالی را به دسته گلی کوچک تبدیل می​کرد، رنگ بادبزنها را تغییر می داد و یا خرگوشی را از داخل کلاهی در می​آورد، او را تشویق می​کردند…

اما شعبده​ای که بیش از همه علاقمند به اجرای آن بود، شعبده شمع بود. شمعی روشن می​کرد. چراغها خاموش می​شدند و نور کم سوی شمع قلب صحنه را روشن می​کرد، چهره شعبده باز در زیر نور رقصان شمع، می​لرزید. دستهایش را بالا می​برد، انگشتانش را می​کشید، به ناگهان، شمع به کبوتری سفید بدل می​شد.

کبوتری که در سایه روشن پرواز می​کرد، کبوتری سفید بال با چشمان قرمز آتشین، بلورین، کبوتری شفاف.

مترجم: الهام عسکری راد

فیلم هفته

«منشی همه فن حریفش» – His Girl Friday – (1940)

کارگردان: هاوارد هاکس

بازیگران: کری گرانت، روزالیند راسل، رالف بلامی

کمدی های دیوانه وار دهه های 1930 و 1940 آمریکا، به شکل گیری گونه ای سینما منجر شد که بعدها نام کمدی های « اسکروبال» را بر آن نهادند. کمدی های اسکروبال (Screwball) که معنی خل و چل و عجیب غریب می دهد، ریشه های کهنی دارد. در کمدی های یونان باستان به عنوان نمونه می توان از نمایشنامه لیسیستراتا اثر آریستوفان نام برد با قهرمان زن سیاس و زیرکی که جنگی را به مدد همدستی و اتحاد با زنان دشمن و تشویق آنان به محروم کردن شوهرانشان از عشق بازی با آنان، فیصله می دهد. این نوع از کمدی ها که قرنها بعد در آمریکا در دوران رکود اقتصادی رونق گرفتند یکی از ژانرهای مختص سینمای آمریکا در کنار ژانر وسترن شد که مردم و بیش از مردان، زنان را به سالنهای سینما می کشاند. « کمدی های جنسی بدون رابطۀ جنسی» عبارتی که اندروساریس در توصیف آنها بکار برده است، قیقاج های ماهرانه و ظریف فیلمسازان از لابلای قوانین سفت و سخت ممیزی نظامنامه معروف هِیز بود که از کوچه پس کوچه های انواع تمهیدات بصری و با استفاده از تداعی ها، رابطه جنسی را بدون نمایش آن به تخیل تماشاگران می سپرد.

نمایش کمدی برادوی « صفحۀ اول» (The Front Page) به قلم دو گزارشگر روزنامه «شیکاگو ریپورتر»، در سال 1928، با مضمونی وسوسه برانگیز ، دستمایه حداقل چهار اقتباس سینمایی گردید. پس از اقتباس ماندگار هاوارد هاکس در سال 1940، این وسوسه گریبان بیلی وایلدر را هم گرفت تا او نیز در سال 1974 با زوج جک لمون و والتر متیو به سراغ این داستان برود. تغییر کلیشه «زن مظلوم»  به زن آزاد و مستقل و خود رای که در نبردهای جدل و گفتگوهای تلافی جویانه، گوی سبقت در تندتند حرف زدن و حاضرجوابی را از مردان می ربودند با دیالوگهایی پر از کنایه و هجو، بمبهای کلامی را در صحنه های پرشتاب منفجر می کرد که با هرج و مرج و بدو بدو های بی امان و کمدی اسلپ استیک به اوج هیجان دست می یافت.

والتر برنز سردبیر عصا قورت داده و بی احساس روزنامه «صبح شیکاگو»، شستش خبردار می شود که زن سابقش هیلدی، گزارشگر درجه یک روزنامه و «منشی همه فن حریفش»، می خواهد با مردی که کارگزار بیمه است ازدواج کند و خانه داری پیشه کند. والتر که غرورش اجازه نمی دهد با ابراز احساسش به هیلدی، جلوی ازدواج او را بگیرد، نقشه می کشد تا با متقاعد کردن هیلدی به تهیه آخرین گزارش برای روزنامه، کاسه کوزۀ ازدواج او را به هم بریزد تا شاید دوباره دل او را به دست آورد بدون اینکه مجبور باشد روی غرور خود پا بگذارد. تهیه این گزارش اما پای روزنامه، هیلدی و والتر را به ماجراهای پیش بینی نشده و وخیمی باز می کند که با داغ تر شدن خبرهایی که روی صفحه روزنامه می رود، رابطه آنان نیز اوج می گیرد. در جدال عشق و تسویه حساب های هیلدی و والتر، هیاهوی فسادهای پشت پرده سیاسی، رقابتهای رسانه ای و اقتصاد زمین گیر ، از لابلای دیگ جوشان دیالوگها، تایپ تند خبرها با ماشین تحریری که حروف را بر کاغذ می کوبند و زنگ تلفنهایی که بی امان رینگ رینگ می کنند از درون فیلم هاکس به بیرون سرریز می کند. در آخر جای آن دارد که کمی از اعتبار فیلم بزرگ را به دختری بدهیم که روزی در جمعی دوستانه، به درخواست هاکس نمایشنامه را بلند خواند و این فکر را به سر هاکس انداخت که با تغییری بنیادین در اصل اثر، شخصیت خبرنگار را از مرد به زن تغییر دهد. به آن دخترِ His Girl Friday  ِ هاکس !

به پیشنهاد ارغوان نامور و شهاب عبداله‌پور

پیشنهاد فیلم خرپشته

گالری گردی از هفته گذشته

گالری گردی در تهران

نمایشگاه گروهی، 8 تا 23 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 13 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی امیرحسین علویجه، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی راضیه ایران‌پور، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی ملیحه کیانیان، 8 تا 14 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی محدثه طایفه سلمانی، اولین پروژه هنری فضای سوم، 8 تا 14 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، اولین پروژه هنری فضای سوم، 8 تیر تا 9 مرداد 1403

نمایشگاه انفرادی شیما فریدنی، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی آرزو دهقانی، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 18 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مه‌ناز حسن‌پور، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی فرشید ملکی، 8 تا 29 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 18 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی ابوالفضل ابراهیمی، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 8 تا 14 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی کیمیا عسکریان، 8 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مریم بیگی، 8 تا 19 تیر 1403

فروش آثار هنری، 8 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی علیرضا امدی، 8 تا 20 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مهدی شرفی، 8 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی سرمیناز بارسقیان، 8 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه گروهی فروش آثار، ا تا 31 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی سحر عشقی‌ثانی، 1 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی زهرا قیاسی، 1 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادینازنین اعوانی، 1 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مهری سراج، 1 تا 11 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی حامد صحیحی، 1 تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی اشکان بهجو، 1 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی مهدی محسنی، 1 تا 19 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی آلاله امینی، 1 تا 15 تیر 1403

مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران «مسعود عربشاهی»، 25 خرداد تا 26 تیر 1403

نمایشگاهی انفرادی نیوشا توکلیان، 25 خرداد تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی داوود طیموج، 25 خرداد تا 15 تیر 1403

نمایشگاه گروهی، 25 خرداد تا 22 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی بهاره نوری‌زاده،19 خرداد تا 31 تیر 1403

نمایشگاه انفرادی آلفرد یعقوب‌زاده، 28 اردیبهشت تا 29 تیر 1403

نمایشگاه گروهی هموندگان، 21 اردیبهشت تا 29 تیر 1403

گالری گردی در اصفهان

نمایشگاه انفرادی لیلا مختاری، 8 تا 28 تیر 1403

گالری گردی در کرمانشاه

نمایشگاه گروهی به کوشش باسم الرسام، 1 تا 20 تیر 1403

گالری گردی در شیراز

نمایشگاه انفرادی هدایت‌اله یوسفی، 8 تا 21 تیر 1403

نمایشگاه در حال برگزاری است.
برای درج آگهی در گالری‌گردی هفته با خرپشته به شماره 09124110368 پیام دهید

اطلاعات به روز نمایشگاه‌های خود را به آدرس Kharposhtemag@gmail.com بفرستید.