گالری‌گردی امروز با خرپشته

  • این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image.png است
    گالری گردی (21 تا 28 اردیبهشت 1403) با خرپشته

    به پیشنهاد فرشید پارسی‌کیا، سردبیر مجله پشت‌بام، همزمان با گالری گردی به قطعه «ساری گلین» اثر «حسین علیزاده و ژیوان گاسپاریان» گوش دهید.

    «ساری گلین از آلبوم به تماشای آب‌های سپید»

    گالری گردی در این هفته

    گالری گردی در تهران

    نمایشگاه انفرادی گیلدا هاشم‌زاده، 21 اردیبهشت تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی هایده زرین‌بال، 21 تا 31 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی شهرزاد لک، 21 اردیبهشت تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه گروهی هموندگان، 21 اردیبهشت تا 29 تیر 1403

    نمایشگاه افرادی پیمان رحیمی‌زاده، 21 اردیبهشت تا 18 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی سعید احمدی، 21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی طاهر موسوی، 21 اردیبهشت تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی متین موسوی، 21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی شهناز فتوحی، 21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی مهسا کریمی، 21 اردیبهشت تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی فربد مرشد‌زاده، 21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی هلیا قره‌گزلو، 21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    نشست پیرامون نمایشگاه گیزلا وارگا سینایی، 21 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی آتوسا شاملو، 21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403

    رویداد نمایشگاهی، موسسه پژوهشی کودکان دنیا و انجمن مجسمه‌سازان ایران، 20 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه عکس گرافیک زینب زندپور و افسانه قربانی، 20 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه مرور آثار هایده برادران دیلمقانی، 21 تا 31 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه افرادی حسین محجوبی، 21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403

    نمایشگاه گروهی نقاشی، گردآوردنده: فرشته غازی‌راد، 21 تا 31 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی سما رحمانی، 21 اردیبهشت تا 8 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی ساله شریفی، 21 اردیبهشت تا 7 خرداد 1403

    نمایشگاه گروهی، 21 تا 26 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی، گردآوری: لیلا طیبی‌فرد، 21 تا 30 اردیبهشت 1403

    21 تا 11 خرداد 1403

    نمایشگاه گروهی، تجلی زیبایی،21 تا 26 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی، هنرمندان معاصر،پنجشنبه 20 و جمعه 21 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی باغ هنر،21 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی شراره رحیمی،21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    نمایشگاه گروهی، کیوریتور نجمه امینی،21 تا 31 اردیبهشت 1403

    گالری گردی در شیراز

    گالری آبان با همکاری گالری شم، نمایشگاه انفرادی، جلال پرویز حمیدی، 21 اردیبهشت تا 2 خرداد 1403

    گالری گردی در کرج

    نمایشگاه گروهی نقاشی، 21 تا 1 خرداد 1403

    گالری گردی در بجنورد

    نمایشگاه نمایشگاه گروهی مجسمه و نقاشی، 21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403

    گالری گردی در اصفهان

    نمایشگاه انفرادی فروغ فروتن، 21 تا 26 اردیبهشت 1403

    گالری گردی در نیشابور

    نمایشگاه گروهی مجسمه دانشجویان دانشکده هنر نیشابور، 21 تا 26 اردیبهشت 1403

    گالری گردی آنلاین

    نمایشگاه گروهی سرامیک، 19 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی زهره سمیعی، 21 تا 26 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی کاوش بهار 03، 21 تا 28 اردیبهشت 1403

    نوشت آرت

    عنوان: درختان
    هنرمند: داوود امدادیان

    زمان: ۷ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    محل نمایش: گالری ۰۰۹۸۲۱

    داوود امدادیان را اغلب به طبیعت‌پردازی‌ها و درختان سر برافراشته در آثارش می‌شناسند. درختانی که عظمت‌شان، فضای تابلو را به تسخیر خود درآورده است و با رنگ‌پردازی‌های استادانه و بازی نور و سایه، چشم بیننده را مسحور خود می‌کند. سنگینی فضا، نمایش عظمت و والایی طبیعت و بیان شاعرانه‌ای که در این آثار موج می‌زند، به همراه مهارت در اجرای تکنیک‌ها و بهره‌گیری از متریال‌های مختلف از جمله رنگ روغن و انواع تکنیک‌های چاپ دستی، سبب می‌شود که بتوان مدت‌ها در مقابل این آثار ایستاد و آمیزه‌ای از زیبایی، عظمت و خوف را تجربه کرد.
    مجموعه‌ای از این آثار امدادیان با عنوان «درخت‌ها» از تاریخ ۷ تا ۲۵ اردیبهشت در گالری ۰۰۹۸۲۱ به نمایش درآمده است. آثاری از دوره‌های مختلف کاری او و با تکنیک‌های متنوع. جمعیت بالای بازدیدکنندگان، نشان از جایگاه ویژه‌ی امدادیان میان مخاطبان هنر ایران دارد. هنرمندی که سال‌ها در خارج از ایران زیست و به فعالیت هنری پرداخت.
    او در سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد، دوره‌ی هنرستان را در هنرستان هنرهای زیبای میرک گذراند، پس از آن در سال ۱۳۴۵ برای تحصیل به تهران آمد و در سال ۱۳۴۹ تحصیل در دانشکده‌ی هنرهای تزئینی را به پایان رساند. چند سال بعد، در سال ۱۳۵۴ برای گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد هنر در دانشگاه سوربن، به فرانسه مهاجرت کرد و در آن‌جا ساکن شد. در سال ۱۳۷۲ نمایشگاهی با عنوان «درختان داوود امدادیان» در موزه‌ی موزه‌ی دهه‌‌ی ۱۹۳۰ بولونی‌ـ‌بیانکور (1930s Museum, Boulogne-Billancourt) فرانسه برگزار کرد که سبب شهرت امدادیان در این کشور شد. او همچنین در نمایشگاه‌های مختلفی در ایران، آلمان، ژنو و پاریس شرکت داشت.
    امدادیان در ۲۳ بهمن ۱۳۸۳ زودهنگام و بر اثر بیماری سرطان کبد درگذشت و پیکرش در گورستان پرلاشز دفن شد.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    محل نمایش:‏ @009821projects
    هنرمند: @davoodemdadian
    نویسنده: @masih_tolouie
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ‏Instagram: @neveshtart
    ‏Website: www.neveshtart.com

    شعر هفته

    ماه ته گرفته توی آسمان
    می‌کشد به نور از شکاف شب
    ایستاده است رو به پنجره
    نخ به نخ سکوت‌های لب به لب

    آن همیشه پشت شیشه‌های مات،
    خیره می‌شود به پشت پیشخوان
    آب می‌زند بدون حوصله
    لک چای را که توی استکان

    پرت می‌شود به روی تخت تا
    غلت می‌خورد و غلت میخورد
    خواب‌ را که نیست توی چشم‌هاش
    مثل یک رُوبان سرخ میبُرد

    می‌شود عبور یک پتوس سبز
    تاب می‌خورد بدون پیرهن
    در فضای واژه‌هاش گم شده
    نور میزند به خواب‌های زن

    صفورا_فرشید

    به پیشنهاد فرزین پارسی‌کیا

    همیشه برای فرار کردن از کار
    تا جایی که می‌توانم
    خودم را زخمی می‌کنم
    یا به توالت می‌روم
    و همیشه برای احساس نکردن غربت
    بعد از پایان کار
    بر آسمان خراش ها می‌نشینم
    و نگاه میکنم
    که چگونه شب آرام، آرام از دودکش‌ها بیرون می‌آید


    اگر ترکم کنی
    بدبخت میشوم
    مثل کارگری که از کار اخراج شده باشد


    ظهر یک روز تعطیل
    در نیمه راه
    از کنار هم گذشتیم
    من و مرگ
    او به شهر می‌رفت
    من به گورستان

    به پیشنهاد آناهیتا رضایی

    داستان هفته

    داستان کوتاه

    داستان کوتاه قلب افشاگر از ادگار آلن پو

    بله درست است بسیار، بسیار و شدیدا‌، عصبی بودم و هستم؛ اما چرا فکر می‌کنید من دیوانه‌ام؟ آن بیماری حواس مرا نه ضایع و نه کند، بل‌که تیزتر کرده بود. از همه بیشتر حس شنوایی‌ام را. همه‌ی صداهای زمینی و آسمانی را می‌شنیدم. صدای بسیار از دوزخ می‌شنیدم. پس چگونه ممکن است من دیوانه باشم؟ گوش دهید! و خود ببینید که با چه صحت و آرامشی می‌توانم داستان را برای‌تان بازگویم.

    ممکن نیست بتوان گفت نخستین بار چگونه آن فکر به ذهنم رسید؛ اما همین که نطفه‌ش بسته شد دیگر شب و روز دست از سرم بر نمی‌داشت. نه غرضی در کار بود و نه غیظی. من پیرمرد را دوست داشتم. او هرگز به من بدی نکرده بود. گمان می‌کنم به سبب چشمش، آری، همین بود. چشمی‌ داشت مانند چشم کرکس: آبی کمرنگ با پرده‌ٔ نازکی روی آن. هر گاه که نگاه آن چشم به من می‌افتاد، خون در رگم منجمد می‌شد؛ این بود که رفته، رفته و بسیار به تدریج، برآن شدم که جان پیرمرد را بستانم، و خود را تا ابد از شر آن چشم برهانم.

    نکته همین‌جاست. شما گمان می‌کنید من دیوانه‌ام. دیوانگان نادانند. حال باید مرا می‌دیدید. باید می‌دیدید که با چه درایت و احتیاط و دور‌اندیشی و تزویر‌ی دست به کار شدم! هفته پیش از کشتن‌‌ از هر وقت دیگری با پیر‌مرد مهربان‌تر بودم. هر شب، حوالی نیمه شب، کلون در اتاقش را برمی‌داشتم و در را باز می‌کردم، بسیار آرام! …

    پیشنهاد گروه نویسندگان پشت‌بام

    کتاب هفته

    نام کتاب : پیرامون اسارت بشری
    نویسنده: ویلیام سامرست موآم
    نشر امیر کبیر

    درباره کتاب:

    کتاب «پیرامون اسارت بشری» از ویلیام سامرست موآم که برای اولین بار در سال ۱۹۱۵ منتشر شد، داستانی از یک انسان اروپایی در سال‌های پرتلاطم پیش از جنگ جهانی اول است. فلیپ کری در پی ماجراجویی خود به پاریس سفر می‌کند و رویای هنرمندشدن را در سر می‌پروراند ولی پس از گذر زمان به لندن رفته و شروع به تحصیل در رشته‌ی پزشکی می‌کند. در این بین عاشق می‌شود و وارد رابطه‌ای نامطلوب می‌شود که مسیر زندگی‌اش را به کلی تغییر می‌دهد.

    برخی ادعا کرده‌اند که این کتاب در واقع زندگی‌نامه خود موآم است ولی موآم خود با وجود شباهت‌های بی‌شماری که بین زندگی شخصی‌اش و شخصیت این کتاب وجود دارد اذعان داشته است که: «کتاب «پیرامون اسارت بشری» یک زندگی‌نامه نیست، بلکه یک رمان زندگی‌نامه‌ای است. در این کتاب واقعیت و داستان به‌طور اجتناب‌ناپذیری در هم آمیخته می‌شوند. احساسات جاری در کتاب متعلق به من است.»

     
     
    پیشنهاد از ارنواز صفری نویسنده و مترجم
    پیشنهاد کتاب خرپشته

    پادکست هفته


    نبردهای سنگین در اروپا از شرق تا غرب در جریانه. اما بلژیک به مرکز توجه ارتش آلمان تبدیل شده. حمله‌های سنگین و شدید به خاک بلژیک و ناتوانی ارتش در دفاع از شهرهای این کشور، به سقوط شهرهای مهمی از جمله آنتورپ منجر میشه.

    پادکست پرچم سفید

    به پیشنهاد یاسمن شاپوری

    فیلم هفته

    روزهای عالی (Perfect Days)

    2023

    کارگردان: ویم وندرس

    محصول ژاپن و آلمان

    اگر کسی بگوید داستان فیلم روزهای عالی، مرور روزهای زندگی مردی ژاپنی است که وظیفۀ نظافت توالت های عمومی در محله های بالا شهر توکیو را دارد همان قدر درست است که بگوید داستان فیلم روزهای عالی، مکاشفۀ عمیق ترین لحظات زندگی در پس روزمرگی و تکرار است. ناگفته پیداست که هنر یافتن تجلی لحظه های استعلایی درتکرار و تداوم زندگی از عمق نگاه کارگردانی چون وندرس بر می آید.

    هیرایاما مردی میانسال است که در محله ای قدیمی در توکیو در طبقه بالای خانه ای قدیمی سکنی دارد. او هر بامداد از خواب بر می خیزد. رختخواب پاکیزۀ خود را جمع می کند و در گوشۀ اتاق ساده و زیبایش می گذارد. دست و روی خود را می شوید و مسواک می زند. گلدانهای کوچک خود را آبپاشی و نوازش می کند. لباس نظافتچیان شهرداری را به تن می کند و آنگاه که از آستانۀ خانه، قدم به بیرون می گذارد به آسمان نگاه می کند و به روزی که در پیش دارد لبخند می زند. از ماشین خودکاری که انگار سالها پیش کنار کوچه، یک بار گذاشته شده و همانجا جا مانده و از جایش تکان نخورده، قوطی قهوه ای با سکه می خرد. سوار ماشین ون خود که سطلها ، جاروها و دستمالها در آن مرتب و به قاعده قرار گرفته می شود. نوار کاستی از سالهای دور در ضبط ماشین می گذارد و سفر خود را با طلوع آفتاب، به آن سوی شهر همراه با سفر خورشید در آسمان آغاز می کند.

    هیرایاما آیین زندگی اش را همچون عبادتی، خالصانه با خضوع و خشنودی، هر روز بر پا می دارد. نظافت توالتهای توکیو با طراحی مدرن که شگفتی ما را بر می انگیزد با دقتی بسیار، هر روز به دست هیرایاما و همکار جوان و سر به هوایش صورت می گیرد. هنگام ظهر هیرایاما ساندویچ خود را در پارکی مشجر زیر سایه درختانی بلند می خورد و پس از ناهار، از برگهای درختان که در باد و زیر نور خورشید می رقصند با دوربین کامپکت کوچکش عکس می گیرد. عکسها را پس از پر شدن حلقه، به مغازه ای برای چاپ می دهد و بعد آنها را در خانه انتخاب و در قوطی جمع می کند. هیرایاما هر شب قبل از خواب، زیر نور چراغ مطالعۀ اش داستانهای “فاکنر” و “پاتریشیا های اسمیث” می خواند و به خواب می رود. هیرایاما هر شب، خواب درختان و برگهایشان را می بیند.

    از گذشتۀ این مرد هم می فهمیم، هم نمی دانیم، مثل خوابهایش که لحظاتی امپرسیونیستی از برگهای درختان و تصاویر جاری روزهایش هستند. آهنگهای کاست های قدیمی اش، بخشی از سرگذشت اویند جاری در امروزش. خواهر زاده ای دارد که از خانه بیرون زده و به خانۀ او پناهنده می شود و خواهری ثروتمند که با شوفرش به محلۀ قدیمی محل زندگی او شبانه سر می زند تا دخترش را با خود ببرد و از هیرایاما می خواهد که به پدر سالخورده و مبتلا به فراموشی شان سری بزند. هیرایاما در کافۀ زنی زیبا و میانسال شبها را به نوشخواری می گذراند و در هاله ای از عشق، او را می ستاید. صحنۀ زیبای آواز خواندن زن و ملاقات هیرایاما با شوهر سابق زن از درخشانترین لحظات فیلم است جایی که دو مرد مثل دو پسر بچه کنار رودخانه با هم سایه بازی می کنند.

    بازی کوجی یاکوشو، برندۀ بهترین بازیگر مرد در جشنوارۀ کن 2023، در آخرین لحظات فیلم، خیره کننده است هنگامی که به ترانۀ ” Feeling Good” از “نینا سیمونه” گوش می سپارد و چهره اش رنگین کمانی از احساسات را با اشکهایی از شعف به اوج می رساند.

    به پیشنهاد ارغوان نامور و شهاب عبداله‌پور

    پیشنهاد فیلم خرپشته

    گالری گردی از هفته گذشته

    گالری گردی در تهران

    نمایشگاه انفرادی روزبه دبیری، 14 تا 20 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی فاروق محتاجی، 14 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی فرزاد مجیدی، 14 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی مهسا کریمی‌زاده، 14 اردیبهشت تا 11 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی حسین اسماعیلی، 14 تا 19 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی کمال طباطبایی، 14 تا 25 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی آرمین توحیدی، 14 تا 27 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی صدرا بنی‌اسدی، 14 اردیبهست تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی مهناز مهدیزاده، 14 تا 19 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی، 14 تا 19 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی یاسر رجبعلی، 14 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی رویا ابراهیم، 14 اردیبهشت 1403

    نشست پیرامون امروز دیروز، 13 اردیبهشت 1403

    پروژه‌های و – تن، مشاعات 03، مشاع: حیات خلوت، غزاله صداقت، مهدی بهبودی، 14 تا 26 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی مصطفی دشتی، 14 اردیبهشت تا 13 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی مریم نامدار، 14 تا 19 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی عکس‌های علی مجاهدی، 14 تا 25 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی مهدی علایی‌نژاد، 7 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی داوود امدادیان، 7 تا 25 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه هنرهای تجسمی، کیوریتور: امیرعباس نصیری 7 اردیبهشت تا 7 تیر 1403

    نمایشگاه انفرادی نصرت‌اله مسلمیان 7 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی، کیوریتور: محمدعلی سعیدی 8 تا 26 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی گیزلا وارگا سینایی، 7 تا 24 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی تاها بهبهانی، 7 تا 25 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی آناهیتا هاشمی‌مقدم، 7 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه گروهی، 7 تا 28 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی قاسم حاجی‌زاده، 31 فروردین تا 4 خرداد 1403

    نمایشگاه انفرادی قاسم حاجی‌زاده، 31 فروردین تا 24 اردیبهشت 1403

    نمایشگاه انفرادی مهرداد ختایی، 31 فروردین تا 25 اردیبهشت 1403

    گالری گردی در مشهد

    نمایشگاه گروهی، 14 تا 23 اردیبهشت 1403

    گالری گردی خارج از ایران

    نمایشگاه انفرادی الهام اعتمادی، کانادا، تورنتو، 14 تا 23 اردیبهشت 1403

    گالری گردی در کاشان

    نمایشگاه انفرادی هما ضرابی، گردآوری: حسن و حسین روشن‌بخت، 18 اسفند تا 18 خرداد 1403

    نمایشگاه در حال برگزاری است.
    برای درج آگهی در گالری گردی هفته با خرپشته به شماره 09124110368 پیام دهید

    اطلاعات به روز نمایشگاه‌های خود را به آدرس Kharposhtemag@mail.com بفرستید.

    در پایان گالری گردی 21 اردیبهشت پیشنهاد می‌کنیم انیمیشن «یخچال» را تماشا کنید

گالری گردی هفته‌های پیش

گالری گردی هفته با خرپشته
گالری گردی با خرپشته
گالری گردی 4 اسفند با خرپشته

بایگانی گالری گردی