شماره سوم نشریه «پشت‌بام» با پرونده دوسالانه‌های تهران از سال۱۳۳۷ تا ۱۳۴۵ منتشر و در مراسمی در سینما عصر جدید رونمایی شد.

فرشید پارسی کیا سردبیر نشریه پشت‌بام که  سومین شماره آن روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در سینما عصر جدید رونمایی شد، در گفت وگو با خبرنگار تجسمی ایرنا گفت: مخاطبان پشت‌بام، طیفی از فرهنگ‌دوستان، هنرمندان، مجمـوعـه‌داران، گالری‌داران و دانشجویان رشته‌های دیداری هستند و این نشریه تلاش دارد با طراحی و تدوین سالشمار و مطالب پژوهشی مستدل، زمینه ورود مخاطب به مطالعات هنرهای دیداری را فراهم کند و با برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی فعالیت‌هایش را با بهره گیری از سایر رسانه ها اطلاع‌رسانی کند.

وی با اشاره به دشواری‌های پیش‌رو در وضعیت کنونی مطبوعات گفت: پشت‌بام مصمم پیش می‌رود، زیرا باور دارد از پشت‌بام همه جا را بهتر می‌توان دید. ما بر این باوریم که هنرهای دیداری ایران دچار کمبود مکتوبات و پژوهش‌های تاریخی و تحلیلی است و انباشت مطـالب تیترگونه (و در بیشتر موارد نادرست) در فضای مجازی، اغلب مخاطبان را سردرگم کرده است.

در برنامه رونمایی از سومین شماره نشریه پشت‌بام که با حضور هنرمندان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان هنرهای دیداری برگزار شد، سه فیلم کوتاه نیز به نمایش درآمد؛ مثل سایه، مثل خیال درباره مارکو گریگوریان اثر حمیدرضا زینالی، سیاه و سفید در بینال‌های تهران و مهدی حسینی اثر: حمید جانی‌پور و فیلمی از میثم مقصودی برگزار خواهد شد.همچنین مهدی حسینی، یوریک کریم‌مسیحی، عباس مشهدی‌زاده و زروان روح‌بخشان در این برنامه صحبتهایی انجام دادند.

نشریه پشت‌بام با رویکرد پژوهشی به مطالعه تاریخ و تحلیل جغرافیای فرهنگی جـریان‌ها و افراد تاثیرگذار هنرهای دیداری ایران می‌پردازد.

شماره سوم پشت بام را از این لینک خریداری کنید