عکسهای فاروق بتیشه

72

عکسهای فاروق بتیشه از اعتراضات الجزایر

فاروق بتیشه عکاس عربی است که در پی اعتراضات الجزایر در این کشور مشغول به عکاسی بود.
عکسهای او حاوی حقایق تلخی است که در این جریان اتفاق افتاد و به رفتار معترضین نیز اشاره داشت.

عکسهای فاروق بتیشه در بسیاری از خبرگزاری‌های جهان منتشر شده است.
پشت‌بام تعدادی از این عکسها را برای مخاطبین خود به نمایش می‌گذارد.

اَلجَزایر کشوری است در شمال قاره آفریقا، بین دو کشور مراکش وتونس. پایتخت این کشور الجزیره نام دارد. مردم الجزایر عربزبانهستند، و دین رسمی‌ این کشور اسلام و مذهبش سنی است. جمعیت آن حدود چهل میلیون نفر ‌است. زبان رسمی الجزایر عربی است ولی به زبان بربری و فرانسوی نیز صحبت می‌کنند.

در ژوئیه سال ۱۹۶۲ الجزایر پس از ۱۳۲ سال، استقلال خود را اعلام کرد و از استعمار فرانسه رها شد. پیش‌درآمد این رهایی هشت سال جنگ بود با صدها هزار کشته. سایه این گذشته بر مناسبات فرانسه و الجزایر هم‌چنان سنگینی می‌کند.

الجزایر تحت تأثیر ناآرامی‌های سیاسی به نام بهار عربی که بخش‌هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا گرفت، واقع نشد و عمدتاً نسبت به آن بی‌تفاوت ماند. ناظران معتقدند علت عدم سرایت بهار عربی به الجزایر، تجربه تلخی بود که مردم این کشور از کشتارهای خونین دهه ۱۹۹۰ داشتند.

در پی اعتراضات و تظاهرات خیابانی گسترده علیه حکومت و رئیس‌جمهور در سال ۲۰۱۹ که هفته‌ها ادامه داشت و به درگیری با نیروهای ضد شورش و مجروح و کشته شدن تعدای از تظاهر کنندگان منجر شد، سرانجام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور وقت الجزایر که بیمار بود، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

…………….

برای خرید پشت بام چاپی به لینک زیر مراجعه کنید

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.