ازجنس خاکستری ریچارد کالوار

37
ریچارد کالوار

ریچارد کالوار


ریچارد کالوار

ریچارد کالوار متولد 1944 در بروکلین در یک خانواده به توصیف
خودش نسبتا فقیر می‌باشد. اغلب منتقدان کالوار را به عنوان
یک عکاس خیابانی توصیف نموده‌اند. اما این چیزی نبود که او
آنرا دوست داشته باشد. کالوار اشاره می‌کند:”این‌ها لزوما
چیزهایی نیستند که در خیابان انجام بگیرند.” کالوار احساس
می‌کند که کارهایش به راحتی قابل تعریف نیستند. او فکر
می‌کند که عکس‌هایش عموما تصاویری آنی از مردم است.
اما این تصاویر همچنین می‌توانند شامل اشیاء بی‌جان و
همچنین حیوانات نیز باشند. عکس‌های کالوار روح انسان را
تسخیر می‌کند. اما رویداد به صورت دقیق در آنها رخ نمی‌دهد.
هدف کالوار احتمالا به وجود آوردن تفریح و سرگرمی از مردم و
حیوانات و یا چیزهای دیگر بود. این یک هدف قابل ستایش است.
کالوار عمدتا به دنبال نوعی از عکاسی بود که بتواند از آن راه پول
در بیاورد. مجلات زنان, مواردی مرتبط با بافتنی‌ها و یا هر چیزی
که یک زندگی را می‌ساخت. در واقع او به گرفتن عکس‌هایی ادامه
داد که باید در زمان خود, ثبت می‌شدند.

ترکیب عکاسی شخصی و حرفه‌ای

این‌کار در نهایت باعث گردید که کالوار توسط آزانس عکس مگنوم
استخدام گردد. او اشاره می‌کند:” من پرتره افراد مختلفی را
می‌گرفتم. موقعی که در دهه هفتاد در پاریس بودم به جاهای
مختلفی سفر می‌کردم و آژانس آن عکس‌ها را در گزارشات سالانه
خود چاپ می‌کرد.” اما این روش نسبتا نادرستی در مورد کارهای
کالوار بود که اغلب شامل تکالیف عکاسی خبری برای مجلات
مهمی همچون “نیو ویک” بود. اما کالوار به روشنی یک خط مرزی
میان چیزهایی که خواسته شخصی است و چیزهایی که موجب
تامین هزینه‌های مادی او می‌شد, کشیده بود. او اشاره می‌کند:
“من یک عکاس آماتور و در عین حال حرفه‌ای هستم. اما عکاس
آماتور بودن برایم بسیار جذاب‌تر از عکاس حرفه‌ای بودن است.”
کار‌های حرفه‌ای کالوار به خوبی ماموریت خود را به انجام
می‌رسانند.

کالوار درباره رویکرد شخصی‌اش‌ می‌گوید:”من سعی می‌کنم
همواره به جاهایی سفر کنم که ممکن است در آن‌جا اتفاق‌های
خاصی رقم بخورد. من همیشه دنبال آن‌ها هستم. اما در مورد
مردم, من همیشه به سمت افرادی جذب می‌شوم که در حال
انجام دادن کاری می‌باشند.” او همواره همچون یک شکارچی
به دنبال لحظه‌ای است که در آن اتفاق ویژه ای میان مردم رخ
دهد. برای به‌دست آوردن نوع مناسبی از عکاسی او همواره
نیازمند آمادگی هرچه بیشتر و همچنین ترکیبی است مناسب
از مکان.

# بام_عکاسی

دبیر:صمد قربانزاده

عکس بیشتر:

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

خرید نسخه کاغذی

صمد قربان‌زادهمشاهده نوشته ها

Avatar for صمد قربان‌زاده

صمد قربان‌زاده دبیر بام عکاسی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.