طراح لوگوی پفک نمکی

300

پفک نمکی- بسته‌بندی- طراحی لوگو- طراحی بسته‌بندی
طراحی لوگو- بام گرافیک- پشت‌بام

سرژ آواکیان (به ارمنی: Սերժ Ավագյան) (زاده ۱۳۱۷ خورشیدی در تبریز)، گرافیست، نقاش و پایه‌گذار زیر مجموعه‌های جدید رشته‌ی گرافیک در ایران مانند طراحی حروف گرافیک تلویزیونی و چاپ گرافیک است. سرژ آواکیان دانش آموختهٔ “دانشگاه هنرهای زیبای کرویدون” لندن در رشته‌ی هنرهای تجسمی و دانشگاه لندن در رشته‌ی نقاشی، پس از بازگشت به ایران آتلیه خود را در خیابان طالقانی راه‌اندازی می‌کند و به کار گرافیک مشغول می‌شود، او طراح لوگوی پفک نمکی

یکی از شناخته شده‌ترین آثار سرژ آواکیان طراحی لوگو و بسته‌بندی پفک‌نمکی است.

در دهه پنجاه وقتی در گروه صنعتی مینو تصمیم به تولید پفک می‌گیرند بسته‌بندی این محصول را به سرژ سفارش می‌دهند، او می‌گوید:
“تازه به ایران برگشته بودم و به عمرم پفک ندیده بودم؛ رنگ و شکل لوگو را از خود فرم پفک گرفتم. این تصاویر هستند که باید حرف بزنند. یک روز رفتم به چاپخانه‌ای که قرار بود سلفون‌ها را چاپ کنند، در جوانی چاپ سیلک را پیش آلدو صرافیان کار کرده بودم و از چاپ هم سر رشته‌ای داشتم. فهمیدم که کار پفک نمکی را می‌بایست با ساده‌ترین فرم و رنگ اجرا کنم کار را با دو رنگ زرد و قرمز طراحی کردم. بعدها مینو همان طرح را ۴ رنگ یا ۵ رنگ چاپ کرد ولی از آن استقبال نشد و دوباره به همان طرح قبلی برگشتند.”
.
او علاوه بر پفک نمکی طراحی برای آدامس شیک و در سالهای نه چندان دور طراحی بسته‌بندی شیرهای خامه‌ای پاکتی که بارها آن‌ها را دیده‌ایم انجام داده است بدون آن که هیچ‌گاه نامش به عنوان طراح مطرح شود.

او در طراحی پوستر نیز فعالیت داشت که از جمله‌ی آثارش می‌توان به پوستر تئاتر “قلب من در كوهستان” و
پوستر تئاتر “مردن چقدر دشوار است” اشاره کرد.

 

لوگوی پفک نمکی- سرژ آواکیان- طراح لوگو
طراحی لوگو- بام گرافیک- پشت‌بام

 

خرید نسخه کاغذی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.