انسلم کیفر

76


به مناسبت پنجاه و نهمین دوسالانه ونیز، مجموعه جدیدی از آثار انسلم کیفر در کاخ داج ارائه شده است.
کیفر به دعوت بنیاد موزه شهر ونیز (MUVE) مجموعه‌ای از چیدمان و نقاشی را در بخش یادبود کاخ دوکاله یا داج، یکی از مهم‌ترین مکان‌های ونیز، به نمایش درآورد. این مجموعه که فضای کاخ را دگرگون کرده، پاسخی است به تاریخ شهر ونیز؛ این کاخ عرصه هنرنمایی هنرمندان متعددی از جمله جیوانی بلینی، ویتوره کارپاچو، تیسین، ورونزه، تینتورتو و بسیاری دیگر بوده است. فضای یادبود سالا دلو اسکروتینیو محل برگزاری انتخابات داج بود و دیوارهای آن با نقاشی‌هایی آراسته شده که جشن جمهوری ونیز را نمایش می‌دهند.
ارجاعات فلسفی و ادبی همیشه در آثار کیفر نقش اساسی داشته‌اند. عنوان این نمایشگاه هم جمله مشهوری از آندریا ایمو، فیلسوف ایتالیایی است: «این نوشته‌ها وقتی سوزانده می‌شوند، سرانجام کمی نور می‌تابانند.»
این چیدمان همچنین به موقعیت منحصر به فرد ونیز بین شمال و جنوب و تداخل شرق با غرب می‌پردازد. کیفر پیوندهای معناداری بین همه این فرهنگ‌های مختلف و تاریخ ونیز می‌بیند، جایی که کلمات نمایشنامه تراژیک گوته، فاوست، هنوز طنین انداز هستند.
به گفته گابریلا بلی، مدیر بنیاد موزه ونیز «هدف این پروژه بزرگ درک نیاز به فضاهای عمومی برای شهادت زمان ما، ساختن تجلی دوران معاصر و به نمایش گذاشتن زمان حال و ارزش‌های جهانی آن است.»
این نمایشگاه تا 29 اکتبر 2022 ادامه دارد.
بام خبر
دبیر: فرهنگ پارسی‌کیا
تهیه و تنظیم: بهار وفایی



.

بهار وفاییمشاهده نوشته ها

Avatar for بهار وفایی

مترجم بام خبر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.