کی کی اسمیت و مجموعه آثار اسطوره ای خوابیده با گرگ

135

اثر “خوابیده با گرگ” از مجموعه آثار طراحی “کی کی اسمیت”، با موضوع داستان های پریان است. طراحی در اندازه بزرگ، با جوهر و مداد گرافیت روی کاغذ، زنی لمیده را نشان می دهد در حالیکه گرگی را در آغوش گرفته است ،در بک‌گراند اثر تصویری دیده نمی شود. اسمیت اغلب در آثارش به موضوع گرگ و انسان و روابط متقابل انسان و حیوان توجه می کند. ارتباط تنگاتنگ بین زن و گرگ، ریشه در موضوعات فمینیستی، اسطوره ای و دینی دارد. کاغذ چروکیده و تکه چسبانی شده، به تختخواب و بالش تشبیه می شود.

 

اسمیت با هنر فیگوراتیو و اغلب با نمایشی تاثیرگزار و با جزئیات از بدن انسان، به موضوع زن از دیدگاه های اسطوره ای و فولکلور می پردازد و غالبا آثارش بیشتر از یک موضوع در یک زمان را تداعی می کنند و در چند روایت خوانده می شوند. تصویر زن و گرگ تداعی کننده داستان شنل قرمزی است در حالیکه از دیدگاه های فمینیستی اشاره به وجه شکارچی بودن زن دارد. بازگو کننده تمایلات زنانه برای در آغوش کشیدن و آشتی با زن-گرگ درون و تحقق بخشیدن به قدرت نهفته و منفعل است، که متعاقبا نیاز به بازنگری در رویکردهای اجتماعی و رها کردن سنت های اجتماعی و مذهبی دارد.

 

نگاه خاص کی کی اسمیت، وسعت تجربه گرایی وی و خروجی پر بارش، که شامل کتاب ها، طراحی ها، مجسمه ها، چاپ ها و همکاری اش با هنرمندان دیگر است، جایگاه او را به عنوان یکی از مهمترین هنرمندان فمینیست معاصر تثبیت می کند.

 

بام طراحی
دبیر: نجوا عرفانی

 

برای تهیه پشت بام به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید نسخه کاغذی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.