مکان‌های عمومی؛ «غیر مکان»

35

در سال ۱۹۹۲میلادی ، مردم‌شناس فرانسوی، Marc Augé، فضا‌های امروزی را به دقت بررسی کرد. مکان های عمومی مانند سوپرمارکت‌ها و فرودگاه‌ها. به گفته مارک، این مکان‌ها «غیر مکان» نام دارند.

غیر مکان: مناطق ناشناس، بدون احساس هویت و غیرتاریخی است. این مکان، مکانی مانند فضای خواب است.

با ظهور جلوه‌های ویژه (CGI) و طراحی‌های دیجیتال هنرمندان توانستند فضا‌های مبهم و خیالی خود را بسازند.
پنج نمونه از آثاری که در آن هنرمندان عکاسی، تکنیک‌های سنتی را با سوررئالیسم ترکیب می‌کنند، در ادامه ببینید.


استودیو Brasch

«رویای شفاف، رویایی است که در آن شخص در خواب، هم از دنیای واقعی و هم دنیای خواب که هنوز درگیر آن است، تصویری ذهنی دارد. در این شرایط شخص تا حدودی بر روایت، شخصیت‌ها و محیط خواب کنترل دارد.»


استودیو Roderick Vos

در سال ۱۹۹۹، Claire و Roderick Vos، استودیوی طراحی‌اش را در هلند تأسیس کردند. کار مشترک آن‌ها در سال‌های اول، عمیقا تحت تاثیر سال‌های سپری‌شده در اندونزی و بازتاب مهارتشان در طراحی وسایل چوبی با جزئیات معاصر است.


استودیو Six N. Five

استودیو Six N. Five یک استودیوی طراحی به مدیریت Ezequiel Pini است که در زمینه فیلم و عکس فعالیت می‌کند. جدا از کار روی تبلیغات، مقالات و فیلم‌ و عکس این استودیو کار‌هایی با جلوه‌های ویژه انجام می‌دهد.


استودیو Metz + Racine

این استودیو مشارکتی بین Barbara Metz و Eve Racine است که در زمینه عکاسی از طبیعت بی‌جان و تصاویر متحرک به‌طور تخصصی کار می‌کند. در آثار این استودیو، طراحی داخلی و هنر‌های زیبا در ترکیبی گسترده از رنگ‌ها، الگو‌ها و حرکت جمع می‌شوند.


استودیو Enter

نقاش و نویسنده ایتالیایی، Giorgio de Chirico (۱۸۸۸-۱۹۷۸)، بنیان‌گذار جنبش هنری متافیزیک است. سبکی از نقاشی که در آن نما‌های رویاگونه و ساختار‌های غیرمنطقی و وهم‌آور نمایش داده می‌شود. تأثیر Chirico را می‌توان در تصاویر استودیو Enter دید. ستون‌ها و طاق‌ها در برابر مبلمان معاصر قرار گرفته و مرز‌ها را بهم می‌زنند.

منبع: سایت استتیک

پایان خبر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.