الهام در هنر دیداری؛ هنر در قالب قطعات

45

ویرانی‌ها، قطعات و آثار به‌جا مانده از گذشته، قرن‌ها هنرمندان را مجذوب خود کرده است. امروزه نیز هنرمندان شیفته ایده‌های تاریخی هستند.
در این مطلب با عنوان الهام در هنر دیداری، چهار هنرمند بنام معاصر را معرفی میکنیم، که آثاری برجسته درباره استعمار، قدرت و محیط زیست خلق کرده‌اند.


Not Vital

Not Vital چندین استودیو در سراسر دنیا بنا کرده است که با اکتشاف هدایت می‌شوند. در نمایشگاه جدیدش در Museum der Moderne سالزبورگ، شمایل‌نگاری‌ای باستانی دیده می‌شود.


Doris Salcedo

«تاریخ نژادپرستی موازی با تاریخ مدرنیته حرکت می‌کند و جنبه تاریک و ناگفته این ماجرا است.»
این هنرمند تجسمی کلمبیایی (متولد ۱۹۵۸)، اثرش را در سالن Tate’s Turbine قرار داد که بازدید کنندگان بتوانند از کنارش عبور کنند. این اثر نشان‌دهنده مرز‌ها و جدایی‌ها است.


Baptiste Debombourg

اثر دبومبورگ این تصور را ایجاد می‌کند که دیوار‌های گالری، دیوار غاراند. گویی از بیرون فشار وجود دارد: حضوری ناشناس در اتاق سرازیر می‌شود. خطوط شکسته به سمت سقف رفته و این احساس را القا می‌کند که سقف هر لحظه در حال فروپاشی است.


Cornelia Parker

کورنلیا پارکر ۴۰ سال گذشته را صرف ساختن تاسیساتی شجاعانه و جاه‌طلبانه کرده است که نشان‌دهنده جهان بی‌ثبات، خشن و ناامنی است که در آن زندگی می‌کنیم. او شهرت جهانی‌اش را از به نمایش گذاشتن ایده‌هایی بدست آورد که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند دفنش کنند. مجسمه‌ها و آثار این هنرمند، حقایقی آزاردهنده درباره خشونت، آزادی و محیط زیست را بازتاب می‌کنند.

منبع: سایت استتیک

پایان خبر

فضه زحمتکشمشاهده نوشته ها

Avatar for فضه زحمتکش

دبیر خبر سایت پشت‌بام

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.