نیمه شب مرزی

52
کن لایت

به جابجایی فیزیکی انسان از جغرافیایی به جغرافیای دیگر مهاجرت گفته می‌شود. مهاجرت شامل دو نوع اختیاری و اجباری است؛ نوع اجباری آن که شامل تجارت برده، قاچاق انسان و پاکسازی قومی است در دوران مدرن کمتر اتفاق افتاده ولی نوع مهاجرت اختیاری در دوران مدرن شدت بیشتری گرفته است.

در دویست سال گذشته مهاجرت اختیاری نیز خود بنا به دلایل مختلفی به دو قسم خود‌خواسته و یا تحت فشار عواملی همچون سیاست، اقتصاد و یا ایدئولوژی صورت می‌گیرد.
در این بین یکی از مناطق پر مهاجرت جهان مرز آمریکا و مکزیک است، مرزی به طول ۳٬۱۴۵ کیلومتر، که از تیخوانا، باخا کالیفرنیا، و ایمپریال بیچ، کالیفرنیا، در غرب تا ماتاموروس، تامائولیپاس، و براونزویل، تگزاس، در شرق امتداد دارد و از این مرز هرساله حدوداً ۳۵۰ میلیون گذر مرزی قانونی صورت می‌گیرد.

به‌تازگی آثاری از کن لایت ( Ken Light ) عکاس آمریکایی در کتابی با عنوان ” نیمه شب مرزی ” درباره مهاجرین در مرز آمریکا و مکزیک منتشر شده است.

کتاب نیمه شب مرزی درباره آثاری است که این عکاس، سی سال پیش از مهاجرین در مرز آمریکا و مکزیک عکاسی کرده است.

پشت بام پیشنهاد می‌کند تعدادی از آثار این عکاس را در زیر ببینید.

فرشید پارسی‌کیامشاهده نوشته ها

Avatar for فرشید پارسی‌کیا

فرشید پارسی کیا زاده‌ تهران، هنرمند، مدرس، طراح و نویسنده‌ حوزه‌ی فرهنگ و هنر است. وی یکی از چهره‌های مهم نسل پنجم طراحان گرافیک ایران است که در حو‌زه‌ی طراحی نشریات، پوستر، تبلیغات، پژوهش و آموزش گرافیک فعال و پرکار بوده. فرشید پارسی کیا همچنین مدیرهنری گالری دنا و صاحب امتیاز و سردبیر نشریه تخصصی هنرهای تجسمی پشت بام است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.