جولیا پنتوس/زیبایی نقصان

44

زیبایی نقصان

جولیا پنتوس (Giulia Pintus)، تصویرگر ونویسنده بیست وشش ساله و مستقل ایتالیایی است. او درشهرهای پیاچنزا و بولونیا زندگی می‌کند، اما به زندگی در همه نقاط جهان علاقمند است. بنا به گفته خودش، او دوست دارد چون کودکان در آثارش از مداد استفاده کند و از ترکیب رنگ‌ها لذت ببرد. وقتی خوشحال است سبزیجات را نقاشی و به هنگام ناراحتی از شیشه‌ها طراحی می‌کند. استودیوی او که پر از بافت‌های راه راه و خالخالی است «برگ‌ها درباد» نام دارد و سگ کوچکی به نام «خردل» دارد.

«دوست دارم روانشناسی شخصیت‌ها را در کارم نشان دهم.»

بسیاری از آثار لطیف جولیا در مورد «زیبایی نقصان» است؛ شخصیت‌های غریب او با زیبایی‌شناسی متفاوت و نامتعارفشان، با آرامش در حال انجام کارهای روزمره خود هستند. او می‌گوید: «من عاشق ترسیم چهره‌های انسانی هستم و دوست دارم روانشناسی شخصیت‌ها را در کارم نشان دهم، من از افراد واقعی برای خلق آثارم الهام می‌گیرم. ترجیح می‌دهم از سبزی فروشی‌های محلی خرید کنم نه از سوپرمارکت‌های بزرگ، سبزیجات آنجا همگی بزرگ و براقند و مصنوعی به نظر می‌رسند، اما در سبزی فروشی‌های کوچک محلی سبزی‌ها گاهی کج هستند، گاهی هنوز ریشه دارند و کمی خاک به آن‌ها چسبیده است. من فکر می‌کنم زیبایی زیادی در این حالت طبیعی آن‌ها وجود دارد و من این حقیقی بودن را نه تنها در خوراکی‌ها که در انسان‌هایی که ترسیم می‌کنم نیز جست‌وجو می‌کنم.»

آثار شاعرانه اما کنایه آمیز

آثار جولیا پنتوس ما را به دیدن جزییات و درک زندگی مردم عادی دعوت می‌کند؛ افرادی با شادی‌ها و رنج‌های کوچک شخصی که به دوراز اغراق‌ها و بزرگنمایی‌های غیر واقعی عالم هنر، زندگی خود را می‌گذرانند. «زیبایی شناسی معمولی بودن در سکوت» توصیف حال وهوای تصویرگری‌های اوست، زیرا لحظات آشنایی از هر یک از ما را، به دور از هیاهویی جعلی، در خود دارند. پنتوس در مصاحبه‌ای در مورد شیوه کار و موضوعات مورد علاقه خود می‌گوید: «دوست دارم آثارم شاعرانه اما کنایه آمیز باشند و گاهی اوقات هم طعم گروتسک را هم اضافه می‌کنم. بنابرین بگذارید بگوییم آن‌ها تلخ و شیرین هستند. من عاشق ترسیم شخصیت‌های دست و پا چلفتی و خجالتی و در مواردی هم کمی احمقانه و بی‌دندان هستم.

#بام_تصویرسازی
دبیر: سمیه علیپور
تصاویر:

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.
اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.
شرکت نگاه روشن پارس حامی پشت‌بام

سمیه علیپورمشاهده نوشته ها

Avatar for سمیه علیپور

دبیر بام تصویر‌سازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.