اثر مشهور موز از ماریزیو کاتلان به موزه گوگنهایم نیویورک اهدا شد.

108
اثر مشهور موز از ماریزیو کاتالان به موزه گوگنهایم نیویورک اهدا شد.

اثر مشهور موز از ماریزیو کاتالان به موزه گوگنهایم نیویورک اهدا شد.


ماریزیو کاتلان

این اثر ۱۲۰٫۰۰۰ دلاری، در تمام طول نمایشگاه آرت بازل سال گذشته در صدر اخبار بود. اگر این بار به موزه Solomon R. Guggenheim Museum در نیویورک بروید، احتمالاً موزی به دیوار چسبیده است. ریچارد آرمسترانگ، مدیر موزه گوگنهایم به نیویورک تایمز می‌گوید:«برای دریافت این هدیه سپاسگزاریم. این اثر تاریخ هنر مدرن است.» تا به حال سه نمونه مختلف از این اثر به نمایش درآمده و هر سه فروش رفته‌اند. صاحب اثر مسئول نصب موز و چسب هستند. خریداران این اثر در واقع اعتبار اثر، ارتفاع و زاویه دقیق نصب شدن اثر روی دیوار را می‌خرند.

با توجه به ارتباط طولانی‌مدت موزه گوگنهایم با کاتالان، اهدای اثر به موزه یک انتخاب طبیعی بود. این موزه در سال ۲۰۱۲ در مجموعه‌ای تحت عنوان «ماریزیو کاتلان: همه چیز» تمام آثار وی را که از سال ۱۹۸۹ در موزه نگهداری شده بود، بار دیگر به نمایش گذاشته و از وسط سقف موزه آویزان کرد.

یکی از آثار کاتلان در سپتامبر قبل از موزه دزدیده شد، اما از آنجایی که اثر موز هر هفت تا ده روز عوض می‌شود، در مورد اثر «کمدین» این نگرانی وجود نخواهد داشت. موزه گوگنهایم قرار است تاریخی را برای رونمایی این اثر در نیویورک انتخاب کند، اما اصلاً نگران نصب اثر نیست. نکهبان موزه گوگنهایم به تایمز گفت:«از تمام آثاری که با آن رو‌به‌رو شده‌ام، اثر «کمدین» باید ساده‌ترینشان باشد. انگار که ایده این باشد: “این یک موز است. بروید یک موز بخرید!”

تصاویر:

گروه معماری کارند حامی شماره پنجم پشت‌بام

اخبار هنرهای تجسمی را در پشت بام پیگیری کنید.

برای خرید نسخه کاغذی پشت بام به این لینک مراجعه کنید.

فضه زحمتکشمشاهده نوشته ها

Avatar for فضه زحمتکش

دبیر خبر سایت پشت‌بام

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.